Danska Normal, som i år gör sina första insteg i Sverige, säljer välkända varumärken till bra priser inom personlig vård, hushållsartiklar och dagligvaror, exempelvis smink, hår- och städprodukter, tvättmedel, kontorsvaror och djurmat.
– Normal är ett nytt och banbrytande butikskoncept som erbjuder våra kunder fasta, låga priser på flera tusen "normala" produkter vilket kombineras med massor av spännande produkter i flera olika kategorier. Stora delar av vårt spännande sortiment riktar sig till kvinnor som också till antalet är vår största kundgrupp, säger Carsten Hansen, Partner and Country Manager på Normal.
– Normal är unikt och vi är glada att kunna introducera konceptet i Västsverige. Det blir ett bra komplement till Mölndal Gallerias utbud av vardagsshopping, säger Jussi Vyyryläinen, uthyrningschef på Citycon.
Zocalo har sitt ursprung i Taqueriorna och gatumaten i stadsdelen Mission District i San Fransisco där det traditionella mexikanska köket möter den kaliforniska matkulturen.
– Vi kallar vår matfilosofi för Fresh Happy Mex - mexikansk mat lagad från grunden med noggrant utvalda råvaror. Vi har inga tillsatser och socker i vår mat. Och det är viktigt för oss att maten är smakrik, hälsosam och fräsch. Vi är väldigt stolta och tacksamma för att få möjligheten att öppna upp en Zocalo-restaurang i det nya köpcentrumet i Mölndal, säger Jonas Andersson, franchisetagare.
Ungefär 15 procent av gallerians utbud kommer att vara mat och dryck. Restauranger och caféer lokaliseras vid innertorgen och entréerna och blir varierat med Zocalo, Taco Bar, Max hamburgare, Rose Garden, Tony's, Espresso House, Wayne's Coffee och John Scott's nya familjekoncept.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.