2007 köpte Swedbank namnrättigheterna för arenan för en okänd summa pengar (uppgifter om 150 miljoner kronor har florerat).
Nu överväger Swedbank att inte kalla arenan Swedbank Arena, men detta har enligt Swedbanks kommunikationsdirektör Thomas Backteman inget med mutskandalen att göra.
- Det finns inget som helst samband. Den här diskussionen har förts redan innan vi visste att åklagaren hade inlett en förundersökning, säger Backteman till Dagens Nyheter.
Ett namn som kan bli aktuellt är Friends Arena. Friends är en stiftelse som arbetar mot mobbning bland ungdomar.
Enligt varumärkesexperten Niklas Olovzon finns det en internationell trend där man väljer att skänka namn till organisationer som förknippas med socialt ansvar.
- Stora företag har inte problem med kännedom, de har oftare problem med de mjuka värdena, säger Niklas Olovzon till DN.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.