Image

Stadium öppnar nytt koncept i Stockholm

Uthyrning Den 22 september slås portarna upp till nya Stadium Pulse på Kungsgatan och i Mall of Scandinavia.
Publicerad den 8 September 2016

Det nya konceptet har fokus på premiumprodukter inom träning, löpning, sportswear och sneakers.

– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode som ytterligare stärker vår ställning som den moderna sportkedjan, säger Karl Eklöf, vd för Stadium.

Butikerna kommer att vara mindre till ytan än befintliga Stadiumbutiker och kommer att ha noga utvalda och begränsade kollektioner från varumärken som Nike, Adidas och Under Armour, men även från mindre aktörer som svenska Rivia Sport. Sortimentet kommer dessutom att bytas ut oftare än i vanliga sportbutiker.

– Förutom sortimentet har personalen handplockats. Tack vare deras träningsintresse och kunskap kommer Stadium Pulse att erbjuda expertkunskaper i klass med en nischbutik, på flera områden, säger Karl Eklöf.

- Maria Olsson Äärlaht
maria@lokalnytt.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige