Image

Ny marknadschef på Riksbyggen

Karriär Annika Bagge har utsetts till ny marknadschef på Riksbyggen. Hon tillträder en nyinrättad roll som är ett led i bolagets arbete att öka kundfokus och att stärka varumärket på både kort och långsikt.
Publicerad den 4 November 2016
Annika Bagge. Bild: Riksbyggen
Annika Bagge.

Annika Bagges ansvarsområde kommer att vara att driva och leda ett enhetligt marknadskommunikationsarbete och Riksbyggens varumärke framåt.

Annika Bagge har lång erfarenhet av marknadskommunikation och att driva varumärke, varav 14 år i ledande befattning, närmast kommer hon från Telia som mediechef. Hon tillträder sin nya roll den 1 december.

– Vi är mycket glada över rekryteringen. Annika har en bred kompetens både när det gäller business-to-business och när det gäller marknadsföring direkt till konsumenter. Riksbyggen befinner sig i en stark tillväxtfas och vi ser ett behov av förstärka marknadsfunktionerna för att öka kundfokus och att stärka varumärket, säger Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen.

– Det som framförallt lockar mig är att Riksbyggen är ett stabilt och framgångsrikt företag i en spännande bransch i stark utveckling. Det ska bli oerhört inspirerande att få bidra med alla mina erfarenheter i en för min del ny bransch, säger Annika Bagge.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

830 000 kvadratmeter färdigt för etableringar

Bygg/Arkitektur I Jönköping går ett enormt område mot att kunna ta emot ett stort antal verksamheter. 2 000 jobb kan skapas och redan har en aktör lagt händerna på 32 000 kvadratmeter i området.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige