– Branschen står inför spännande förändringar och Ramböll är ett bolag med förutsättningarna och viljan att vara med och leda den utvecklingen. Linus kommer spela en viktig roll i det arbetet och stärka vår satsning på digitalisering som ett sätt att utveckla samhället, säger Niklas Sörensen, vd för Ramböll Sverige.
Linus Almqvist har drivit Barncancerfondens kommunikations- och varumärkesarbete sedan 2013. Han har innan dess verkat som varumärkeschef på Vattenfall och ansvarat för varumärkes- och marknadsfrågor på nordisk nivå på SAS respektive Barilla.
– Ramböll är ett företag som har framtiden för sig och skapar värde till samhället genom sina tjänster och hur man är organiserat som stiftelseägt bolag. Andra företag kämpar i dag för att visa hur de bidrar till samhället, Ramböll har det naturligt i sin dagliga verksamhet. Jag ser fram emot att kommunicera det samhällsvärdet, säger Linus Almqvist.
Linus Almqvist tillträder sin nya tjänst den första april.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Transaktioner Under onsdagen meddelade Titania att de efter långa förhandlingar kommit till ett avtal med Klövern om ett framtida förvärv. 416 bostäder i en lagakraftvunnen detaljplanerad vid Huddinge station. Vd Einar Janson berättar om deras ambitioner för 2025 och förutsättningarna för ytterligare förvärv.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.