Emporia har sedan invigningen i oktober förra året etablerat sig som en shoppingdestination att räkna med. Flera nya butiker har tillkommit sedan dess, bland andra Sephora, Apple och Yellow Korner.
I vår flyttar Myrorna in på plan tre i en 500 kvadratmeter stor lokal med G-Star, Samsöe Samsöe och Cubus som grannar. Därtill etablerar sig också det exklusiva Giorgio Armani Jeans – den första Mono Brand-shopen för män och kvinnor i Skandinavien. Myrorna, som har gjort återanvändning och hållbarhet till en affärsidé, passar bra in i Emporias och Hyllies miljöprofil.
- För Myrorna är det naturligt att vi etablerar oss på Emporia. Det är ju Sveriges första miljöcertifierade shoppingcenter enligt Breeam, och ligger i Hyllie, som siktar på att bli Öresundsregionens klimatsmartaste stadsdel, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna.
Att erbjuda besökarna möjlighet att shoppa lyxigt och miljömedvetet under samma tak är naturligt för Emporia.
- Här går det att äta korv och dricka champagne, att shoppa återanvändning på Myrorna eller exklusivt på Armani. Ingen ska behöva välja bort något på grund av prislappen. Vi har noga valt ut de butiker som finns här och alla bidrar till att förstärka varumärket Emporia som shoppingdestination, säger Anders Börgdal, Center Marketing Manager på Emporia.
- Vårt sortiment kompletterar övrig handel på Emporia. Vi erbjuder lustfylld och prisvärd shopping samtidigt som man gör något bra för miljön och människor som har det svårt, säger Lotta Kökeritz, varumärkes- och kommunikationschef på Myrorna.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.