Gallerians läge i en knutpunkt med närhet till såväl Stockholms innerstad som E4:an – och de generösa öppettiderna – är skälen till att Motormäklaren valde Liljeholmstorget Galleria.
Motormäklaren är en ny typ av förmedlingstjänst som hjälper privatpersoner och företag att sälja sina bilar via Motormäklarens hemsida. Idén är att erbjuda ett alternativ till att sälja bilen till en bilhandlare eller att krångla med privatförsäljning.
Därför blev det självklart för e-handelsföretaget Motormäklaren att starta en fysisk butik och ett showroom för kunderna som främst kommer från Mälardalen men även från andra delar av landet.
– Vi tror att de traditionella bilhallarnas tid kan vara förbi och vi vill därför testa nya sätt att nå våra kunder. Genom att finnas i Liljeholmstorget Galleria kan vi erbjuda en stor tillgänglighet, säger Christian Halldén, vd på Motormäklaren.
– Det här är ett gott exempel på hur e-handel och den fysiska butiken kompletterar varandra. Kunderna kan söka bilmodeller på Motormäklarens hemsida och därefter komma till Liljeholmstorget Galleria och provköra, eller komma på drop-in utan att ha kollat på nätet innan, berättar Magnus Bergman, regionchef på Citycon.
Förutom Motormäklaren öppnar djuraffären Arken Zoo i mitten av november i Liljeholmstorget Galleria. Under året har gallerian även utökat butiksutbudet med Panduro Hobby, Webhallen, Twilfit och Rituals.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.