Dessutom öppnar varumärket Superdry en flaggskeppsbutik på 800 kvadratmeter.
Även Starbucks storsatsar och öppnar ett 250 kvadratmeter stort koncept i två våningsplan, det första i sitt slag i ett svenskt köpcentrum.
Samtliga tre koncept väljer att lansera flaggskeppsbutiker med åtta meter höga butiksfronter.
Unibail-Rodamco har också tecknat kontrakt med Claire´s, Indiska, Kicks,Volt, Odd Molly,Top-Toy,Kappahl,Pandora,Gant,Bikbok,Espresso House,Sook,Systembolaget,Thomas Sabo,Cubus, Dressman och Carlings.
– Ju längre fram i processen vi kommer desto fler väldigt intressanta koncept väljer Mall of Scandinavia. Vi ser också att många av de som väljer att etablera sig här satsar lite extra. Många väljer till exempel att etablera sina första eller största butiker här och flera kommer att sjösätta helt nya koncept, säger Lars-Åke Tollemark, vd för Unibail-Rodamco i Norden.
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.