– Vi arbetar konstant med att utveckla vårt erbjudande och matutbudet är en viktig del av Kista Galleria. Fler än var tionde besökare äter i foodcourten. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda mat från några av Sveriges främsta kockar, till priser som passar de allra flesta. Det här kommer att bidra till att Kista Galleria fortsätter att vara Kistas främsta mötesplats, säger Magnus Åkesson, affärsområdeschef på Citycon.
Utöver ett breddat restaurangutbud kompletteras även butiksutbudet med flera nyheter.
– Hittills har vi tecknat avtal med nya varumärken till sammanlagt 5 000 kvadratmeter, varav några varumärken ännu är sekretessbelagda. Nästa steg i arbetet med att förnya butiksmixen blir att utöka dagligvarusidan och bredda nöjesutbudet, säger Magnus Åkesson.
Också känslan i gallerian ska förändras och bli mer varm och detaljrik samtidigt som alla allmänna ytor kommer att få en uppfräschning.
Ompositioneringen kommer att påbörjas 2018 och planeras färdigställas 2019. Butikmixen kommer att förändras löpande.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.