– Det känns fantastiskt kul, med mycket förväntan och glädje. Det är ju inte varje dag som vi öppnar två nya varuhus på samma dag. Det enda tråkiga är att man inte hinner vara med på båda öppningarna och träffa alla Julakunder och alla taggade Julamedarbetare som kämpat för att bygga upp det nya varuhuset, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare.
Julas fortsatta varuhusexpansion är en del i företagets övergripande expansionsstrategi.
– Att vi öppnar två varuhus på samma dag är en speciell händelse och visar på en styrka i vår organisation. Det finns fortfarande platser på marknaderna i Sverige och Norge som är intressanta för etablering. Arendal och Varberg är två platser som vi tror mycket på, säger Joachim Frykberg, vd för Jula.
De nya varuhusen som är cirka 3 000 kvadratmeter, är nu fyllda med öppningserbjudanden och Julas senaste koncept.
Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.