– Tillsammans med Ikea vill vi skapa tillgängliga och inspirerande arbetsplatser där lokalt entreprenörskap och näringsliv knyts samman för att utvecklas och växa. Vi vill också erbjuda ett alternativ till att jobba hemifrån eller att pendla till kontoret och på så sätt förenkla vardagen och skapa en bättre balans mellan arbete och fritid för våra besökare, säger Memo Hussein, marknadschef på Kungens Kurva Shoppingcenter.
Konceptet är skapat och designat tillsammans med Ikea, som har stått för all inredning. Lokalerna är utformade för att passa olika arbetssätt genom att kombinera traditionella mötesrum och arbetsplatser med mer avslappnade gemensamhetsytor där man kan nätverka, bli inspirerad och få ny energi.
– Med Hej Workshop har vi strävat efter att ta fram ett koncept som är både hållbart och hälsosamt. Med utgångspunkt i Ikeas designprinciper för att förbättra människors liv är lokalerna utformade för att vara praktiska, såväl som lekfulla och inspirerande, säger Linton Scarborough, Market Manager på Ikea Kungens kurva.
Bygg/Arkitektur Fastighetsjätten planerar för bland annat närmare 300 nya bostäder och 4 000 kvadratmeter handel vid det nya torget. Fastighetssverige berättar mer om planerna.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.