Priset delas ut årligen med syftet är att marknadsföra branschen och lyfta fram talangfulla och duktiga personer.
-Det gäller att vara tydlig. Särskilt i samband med större förändringar. Att förklara och upprepa varför vi gör förändringar och vad vi hoppas att uppnå med dem. Och att lyfta fram medarbetarna, de som gör jobbet, säger Anna Nyberg.
Bakom priset står Stronghold och Fastighetsnytt i samarbete med Academic Search. Urban Edenström, koncernchef i Stronghold kommenterar:
- Anna har levererat tydliga resultat och visat ett stort engagemang för både affären och individen. Under en för företaget turbulent period med stora omställningar och uppsägningar har hon hållit en hög lönsamhetsnivå och samtidigt lyckats motivera de anställda.
FAKTA/ ANNA NYBERG.
Född: 1973
Familj: Make i finansbranschen samt två barn, två och sex år gamla.
Utbildning: Civilingenjör från KTH.
Karriär: Har haft flera positioner i fastighetsbranschen, bland annat på Hufvudstaden, men har också arbetat med strategisk marknadsföring på Ericsson.
Hobby: Trädgård och golf.
FAKTA/ JURYNS MOTIVERING
”Genom ett stabilt och engagerat ledarskap driver årets vinnare framgångsrikt sitt team mot mycket goda resultat även under perioder av omfattande förändringsprocesser. Ett ledarskap styrt av tron på varje individs förmåga och utvecklingspotential förenat med en stark känsla för affären.
Genom att våga visa handlingskraft och genom tydlig kommunikation har Anna Nyberg lyckats maximera gruppens prestation och därigenom framgångsrikt nått uppsatta mål samt överträffat lönsamhetsmålen inom sitt affärsområde.
Juryn är övertygad om att Anna Nyberg har potential att i framtiden ha en ledande befattning i fastighetsbranschen.Detta tillsammans med hennes tydliga ambition och drivkraft att utvecklas i sin karriär gör att juryn har utsett Anna Nyberg till Årets framtida ledare i fastighetsbranschen 2011.”
Bygg/Arkitektur Hallands Hamnar vill bli en av Sveriges första hamnar att ta hand om mellanlagring och utlastning av infångad koldioxid. Hamnen vill, genom strategiska samarbeten och infrastruktur, knyta samman utsläppare, teknik och transport. Men vad krävs för satsningar när det gäller byggnation och markanvändning? Fastighetssverige har talat med Henrik Nanfeldt, kommersiell chef på Hallands Hamnar.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.