Enligt Unibail-Rodamco är alla restaurangkontrakt utom ett klara. Bolaget går nu ut med 17 av aktörerna:
Service to Table:
Buddakahn Teppanyaki – japanskt, första etablering
Le Croissant – franskt bistro/café, flagship-restaurang
Klang Market – internationellt, flagship-restaurang
O’Learys – sports bar, flagship-restaurang
Simit Sarayi – turkiskt bageri/café, första etablering i Sverige
Mangiardino– italiensk trädgårdsrestaurang, första etablering
Bar Burger Café – gourmetburgare, flagship-restaurang
Indian Garden – flerfaldigt prisbelönad curryrestaurang
Fast Dining:
Icha Icha – asiatiskt, flagship-restaurang
Neko Sushi - japanskt
Asian Wook - asiatiskt
SOOK - libanesiskt
Max hamburgare – den största Max-restaurangen någonsin
Zocalo – mexikanskt, flagship-restaurang
La Pasta Veloce – italienskt, första etablering
Basilica – internationellt, flagship-restaurang
Egon – familjerestaurang, första etablering i Sverige
Vigårda – snabbmat De Luxe
Över 10 000 kvadratmeter har vigts åt att bjuda på en helt ny restaurangupplevelse mitt i hjärtat av Arenastadens nöjesutbud. En rad av Sveriges främsta krögare och matentreprenörer kommer att slå an tonen för upplevelsen med en mix av trendig Fast dining och nyskapande krogar. En av Stockholms mest visionära krögare, Peter Nordin på PDF Brasserie Group, som ligger bakom bland annat Restaurang Prinsen, Wienercaféet och Zink Grill framhåller Arenastadens potential som stadsdel.
- Vi ser en helt ny stadsdel växa fram med fantastiska möjligheter där vi vill vara med. Kombinationen av bostäder, huvudkontor och evenemang som Arenastaden kommer att erbjuda är helt unik, säger Peter Nordin, kulinarisk chef på PDF.
- Det kommer att ge en puls och ett flöde av gäster över hela dagen och kvällen som man knappt ens hittar i Stockholms innerstad. Läget och infrastrukturen runt Mall of Scandinavia och Arenastaden kommer också att göra det lika enkelt och självklart att åka hit för att äta middag och se en film eller shoppa som att åka till Söder eller Stureplan.
Unibail-Rodamco som bygger och driver Mall of Scandinavia vill sätta en helt ny nivå för mat och dryck-upplevelsen i köpcentrum med en satsning kallad ”The Dining Experience”. Konceptet baseras på insikten att besökarna idag ställer högre krav på restaurangutbudet i köpcentrum och att butiker och restauranger tillsammans skapar en ännu högre attraktionskraft. För Mall of Scandinavia innebär det exempelvis att restaurangerna ges större utrymme och ska vara en attraktion i sig själva.
- Precis som med allt i Mall of Scandinavia har vi sökt efter koncept och entreprenörer som vågar ta ut svängarna och bjuda på en restaurangupplevelse utöver det vanliga och vi har fått ett enormt gensvar, säger Lars-Åke Tollemark, managing director Nordic på Unibail-Rodamco.
- Jag tror att det som lockar är miljön, sammanhanget och inte minst affärsmöjligheterna. Alla lokaler utom en är redan signade. Den sista ytan sparar vi för att kunna presentera något alldeles extra inom ett par månader.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.