- Vi är glada att kunna presentera H&M som en hörnsten och attraktiv partner i projekt Träkronan. Och det känns riktigt roligt att Piteå blir först ut i regionen med konceptet H&M Home, och att H&M Beauty introduceras i Piteå, säger Christina Skoog, Vd för Skoogs Handels AB.
Projekt Träkronan omfattar ett helt kvarter mitt i centrala Piteå, som förutom shopping även inkluderar boende i bland annat stadsradhus och ett nytt hotell, 15 våningar högt, med skybar och högklassig restaurangverksamhet. H&M’s uppväxling i Piteå kommer innebära en stor ökning av kedjans butiksyta, som bland annat kommer innefatta regionens första H&M Home. H&M:s expansion i Piteå är ett led i H&M Sveriges satsning att växa genom nya lägen och utökade ytor.
Fakta Träkronan:
• Investering: Cirka 300 miljoner kronor
• Tidsplan: Köpcentret och bostäder beräknas stå helt klart under 2017. Hotellet beräknas öppna sommaren 2016
• Köpcentrum: 10 500 kvadratmeter kommersiella ytor
• Boende: Cirka 70 lägenheter och Piteås första stadsradhus
• Hotell: 15 våningar med konferensavdelning, spaavdelning, restaurang och skybar.
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av CDVI
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.