Bolagets värdegrund och ursprungliga övergripande strategi kvarstår – att utveckla bestående livsmiljöer. Ett handplockat, breddat team står nu redo att utveckla verksamheten, med fokus på kvalitet, engagemang, relationer och grön teknologi.
– Vi går nu tillbaka till vår ursprungliga strategi och jag är mycket nöjd med att vi rekryterat den organisation vi nu har. Samtidigt har vi investerat i att digitalisera vår verksamhet och ta hem stora delar av de resurser som låg outsourcat. Namnet Arwidsro var vår släktgård i Bohuslän där enkelhet, tydlighet och ansvar var grundregler. Dessa värden kännetecknar vårt företag och jag känner en återfunnen glädje i verksamheten och ser med stor tillförsikt fram emot framtiden, säger Per Arwidsson, grundare och ordförande.
Bolag Lerstenen säljer merparten av sitt kommersiella bestånd till Diös för 1,6 miljarder kronor. Vd:n Erik Sällström berättar för Fastighetssverige hur man vill investera pengarna från affären, var i Umeå man ser bäst möjligheter, hur man ser på framtiden för sitt kommersiella bestånd och om tankar kring aktieinnehavet i Diös.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.