Lena Koerth har via det egna bolaget Koerth Property Branding fokus på att konceptutveckla handplockade bostadsprojekt i storstadsområden.
- Utomlands är man duktiga på "residential branding" vilket innebär att man länkar och integrerar angränsande branscher som hotell, inredning, mode, livsstil. I Sverige har vi fantastiska möjligheter att kunna bli bättre på att tillföra nya värden från våra syskonbranscher i bostadsprojekt. Jag reser runt hela världen för att hålla mig ajour, undersöka vilka internationella influenser som vore passande i svenska projekt och hjälpa byggherrar att skapa ett "piece of art". Beroende på läge kan man via ett väl genomtänkt koncept uppnå mellan 20-50 procent mer i försäljningsintäkter men för Koerth handlar det framförallt om att introducera en annan version av nyproduktion och skapa ett starkt intresse kring byggets varumärke, säger Lena Koerth, vd på Koerth Property Branding.
Koerth är har som mål att konceptutveckla 500 lägenheter fördelat på olika projekt i Stockholm, Göteborg och Malmö under 2014.
Lena Koerth är byggingenjör och har varit verksam i bostadsbranschen som bland annat byggprojektledare, entreprenadingenjör och senast som nyproduktionschef på ESNY (som bland annat sålt ett flertal välkända projekt av Oscar Properties och andra nybyggen i premiumsegmentet).
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Transaktioner Under onsdagen meddelade Titania att de efter långa förhandlingar kommit till ett avtal med Klövern om ett framtida förvärv. 416 bostäder i en lagakraftvunnen detaljplanerad vid Huddinge station. Vd Einar Janson berättar om deras ambitioner för 2025 och förutsättningarna för ytterligare förvärv.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.