För nionde året i rad utsågs Skandia Fastigheters Väla Centrum i Helsingborg till det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Sverige, enligt undersökningen Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd?Kund?Index (NKI) på 86, att jämföra med branschens medelbetyg 73, på en hundragradig skala.
Fastighetsbarometern Butik når 2016 det hittills näst högst uppmätta indexet i barometerns historia, nämligen 73.
- Vi vet att nöjda kunder är otroligt viktigt för branschen, för branschens rykte och för branschens lönsamhet. Därför är Fastighetsbarometern Butik ett utmärkt verktyg för att kartlägga hyresgästernas nöjdhet och för att anpassa förvaltningen utifrån hyresgästernas behov och önskemål, säger Reinhold Lennebo, vd för Fastighetsägarna Sverige.
För kontor blev det Aspelin Ramm som fick högst betyg. Bolaget toppar Fastighetsbarometern Kontor med ett sammanvägt Nöjd-Kund-Index (NKI) på 81,9. Av undersökningen framgår att Aspelin Ramm Fastigheter får särskilt höga betyg av hyresgästerna när det gäller service, anpassning, felanmälan och image, det vill säga att företaget uppfattas som kundorienterat, nytänkande och som en stabil och seriös hyresvärd.
– Det är med stor glädje och stolthet som jag och mina medarbetare tar emot det här erkännandet från våra nöjda hyresgäster. Priset är ett utryck för att vår idé om innovativ fastighetsutveckling med människan i centrum är både framgångsrik och uppskattad. Samtidigt är det ett pris som ger oss energi i vårt fortsatta arbete med att ha Sveriges nöjdaste kunder även under kommande år. Den här är en titel som vi inte släpper ifrån oss frivilligt, säger Lennart Karlsson, vd Aspelin Ramm Fastigheter.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.