Leonidas, som grundades 1913 och sedan tidigare finns i 40 länder, kommer i butiken på Mood att erbjuda ett brett sortiment av färsk kvalitetschoklad, både att köpa med och att äta på plats i butikens kafé.
- Sverige är ett ungt chokladland. Vi är vana att köpa kanelbullar till fika medan det ute i Europa är det betydligt vanligare att man njuter av färska chokladpraliner till kaffet. Vi på Leonidas vill få fler svenskar att njuta lite oftare av choklad med högkvalitativ belgisk choklad till rimliga priser, säger Marcus Sundberg, distributör av Leonidas i Sverige.
Leonidas choklad innehåller endast naturliga ingredienser och 100 procent kakaosmör. De är tillverkade enligt traditionella metoder och med råvaror av bästa kvalitet såsom hasselnötter från Turkiet, moreller från Périgord, mandel från Italien och valnötter från Grenoble. Sortimentet består till största delen av chokladpraliner och presentaskar men butiken kommer även att servera kaffe, glass och chokladdrinkar.
- Vi är väldigt glada över att Leonidas öppnar i Mood Stockholm lagom till jul. Leonidas är ett internationellt starkt koncept som passar bra in i vår internationella mix av mat och mode. Leonidas ger också våra besökare ytterligare en anledning till njutning när de besöker Mood Stockholm, säger Annika Ljungberg, centrumchef på Mood Stockholm som ägs av AMF Fastigheter.
Leonidas grundades i Belgien 1913 och är världens största chokladdetaljistföretag. Idag finns chokladen i fler än 1 400 butiker i 40 länder över hela världen i städer som Paris, Rom, Sydney, Tokyo, Bryssel, New York och nu Stockholm. I Sverige kommer Leonidas att drivas av företaget Taste of Belgium AB. Butiken är belägen på gatuplan vid entrén Norrlandsgatan, Mäster Samuelsgatan.
Handel Den hajpade amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Sverige i höst – och det gör den med hjälp av en svensk tandläkare. Noel Abdayem är serieentreprenören som står bakom NCPA Capital som har fått masterfranchise-rättigheterna för hamburgerkedjan – målet är minst 20 restauranger på fem år varav hälften i Sverige. För Fastighetssverige berättar han om varför han ger sig in i restaurangbranschen, hans långa kärlek till den amerikanska kedjan och risken han tar i att etablera ännu en hamburgerkedja på en redan överhettad marknad.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.