Fysisk handel visar sig fortsatt stark när e-handelsbaserade varumärket Chiquelle öppnar sin andra fysiska butik inom loppet av ett år. Efter en lyckad första etablering i Westfield Mall of Scandinavia fortsätter nu aktören etablera butiker i fler URW-centrum. Redan i oktober öppnas varumärkets andra butik, den här gången i Täby centrum.
– Det ligger helt rätt i tiden att ett e-handelsbolag som Chiquelle väljer att etablera sig i Täby Centrum när vikten av fysisk närvaro visar sig fortsatt stark. Chiquelle är ett av de företag som ligger i framkant när det kommer till att hitta synergier mellan försäljningskanalerna, och vi ser fram emot att kunna erbjuda våra besökare denna typ av varumärke exklusivt inom den fysiska handeln, säger Linda Jensen centrumchef i Täby centrum.
– Under öppningen av vår första butik i Westfield Mall of Scandinavia hade vi över 500+ kunder som väntade timmar i kö för att komma in i butiken. Det var vår första permanenta butik någonsin och gick med stor framgång. Vi arbetar huvudsakligen online och vårt varumärke är känd för sin kvalité där, men vi vill nu vidga vår målgrupp och försäljning i en fysisk miljö för att attrahera fler kunder och ur varierande målgrupper, säger Pouya Boland, vd på Chiquelle.
Chiquelle öppnar sin nya butik på inomhustorget i Täby centrum i början av oktober 2022.
Presenteras av CDVI
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Ekonomi/Finansiering Fondförvaltaren Peter Norhammar tipsar om tre fastighetsaktier att ge bort i julklapp, där bland annat en storspelare inom logistik borde finnas med på önskelistan. Dessutom blickar han tillbaka på det volatila året och spanar om förväntningarna på fastighetsbörsen under 2025.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.