Hobbs är synonymt med det bästa inom brittisk design. Sedan starten 1981 har Hobbs
designat damkläder där den brittiska känslan återspeglas i plaggens material, snitt och
sömmar. Hobbs beskriver sig själva som ”affordable luxury” och vänder sig till
modemedvetna kvinnor.
– Vi har saknat ett varumärke som Hobbs i Mood Stockholm. Med sin klassiska konfektion
och handgjorda skor kommer Hobbs på ett bra sätt att komplettera vårt utbud av butiker,
säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.
Hobbs öppnar i Mood Stockholms del ”Desire” i mitten av handelsplatsen. I butiken kommer även undervarumärket NW3, som vänder sig till en yngre publik, att säljas.
Butiken omfattar 178 kvadratmeter.
Handel Den hajpade amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Sverige i höst – och det gör den med hjälp av en svensk tandläkare. Noel Abdayem är serieentreprenören som står bakom NCPA Capital som har fått masterfranchise-rättigheterna för hamburgerkedjan – målet är minst 20 restauranger på fem år varav hälften i Sverige. För Fastighetssverige berättar han om varför han ger sig in i restaurangbranschen, hans långa kärlek till den amerikanska kedjan och risken han tar i att etablera ännu en hamburgerkedja på en redan överhettad marknad.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.