- Vi smygstartade visserligen namntävlingen redan i början av 2012 men det var efter första spadtaget som förslagen började strömma in, säger Christina Blomberg, marknadsansvarig i projektet.
Namntävlingen avslutades i slutet av november 2012. Drygt hundra personer har deltagit.
Hela sex personer har samtliga föreslagit namnet Boulevard. Ett passande namn anser Steen & Ströms vd Wilner Anderson;
- Med tanke på att fyra av Sveriges sju boulevarder finns i Kristianstad och dessutom omgärdar den nya gallerian, känns det som ett ganska självklart namn.
Charles Larsson, marknadsdirektör på Steen & Ström:
- Namnet är ju även ett varumärke och med det följer en rad juridiska, kommersiella och marknadsföringsmässiga krav. Att namnet gillas av lokalbefolkningen, att det ligger rätt i munnen och är positivt laddat är dock minst lika viktigt som alla funktionella krav.
De lyckliga som föreslagit just Boulevard kommer att uppmärksammas som utlovat i samband med invigningen.
Byggprocessen för gallerians första etapp går enligt planerna och parkeringshuset beräknas kunna tas i drift redan i september i år. Butikerna i Domushuset öppnar i sina nya lokaler i oktober. När Domushuset är evakuerat startar byggprocessen för den andra och slutliga etappen som omfattar Domushuset och gamla resecentrum. Hela gallerian beräknas stå klar för invigning i oktober 2014.
FAKTA/ Projekt Kristianstad Nya Galleria omfattar totalt cirka 86 000 kvadratmeter och kommer med sina cirka 28 000 kvadratmeter handel att innehålla ungefär 70 butiker. Förutom handel omfattar projektet drygt 1 100 parkeringsplatser. Investeringen beräknas till drygt en miljard kronor.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.