Image

Balderbolaget skapar kanal för visselblåsare

Bolag Finländska Sato, där Balder är huvudägare, skapar kanal för visselblåsare när man inför ny uppförandekod för att skapa förutsättningar för hållbarhet.
Publicerad den 4 Januari 2017

När Sato uppdaterar sin uppförandekod står hållbarhet och öppenhet i fokus. För att verkligen se till att öppenheten efterlevs tar man det oortodoxa steget och inför en kanal för visselblåsare.

– Vi värdesätter öppenhet och ärlighet. Vi vill veta om det finns områden i vår verksamhet där vår uppförandekod inte efterlevs. Därför har vi öppnat den här kanalen för visselblåsare, förklarar Satos vd Saku Sipola.

Balderbolaget har även tagit beslutet att sluta ge sina anställda presenter vid jul och födelsedagar som en del i det hållbara arbetet.

– Vi kommer att fortsätta donera till välgörenhet, säger Sipola.

– Hållbarhet är mer än en trend. Det måste vara en naturlig del av affärsverksamheten. Vi har uppdaterat vår uppförandekod tillsammans med vår personal. Att efterleva lagstiftningen och att ha en hållbar och etisk approach är hörnstenar i vår affärsidé och vår framgång, fortsätter han.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Tronskifte i Nivika

Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige