De nya aktörerna är Kids & Friends, Kicks, Texas Longhorn, Tea One, Pocketshop, Nille, Bellbox och Rosegarden.
Affärsgallerian ska omfatta 12 000 kvadratmeter.
– Triangelns galleria blir ett myller av butiker och restauranger. Den senaste hyresgästen, klädkedjan Kids & Friends, är dessutom något av en destination för klädintresserade, med märken som Odd Molly, Gant och Tommy Hilfiger med flera. Det är precis en sådan här mix av butiker, fik och restauranger som vi strävat efter, säger Ulrika Lindmark, NCC:s projektchef för Triangeln.
Förutom affärsgallerian kommer Triangeln att rymma 190 nya lägenheter och 4 600 kvadratmeter kontorslokaler med Sydsvenskan som senaste hyresgäst. Även ett parkeringsgarage med plats för 400 bilar i två plan och en underjordisk lastgata för varuleveranser ska finnas i byggnaden.
Uthyrning Olle Frandsen, en av grundarna till Underground Golf Club, möter upp på Fastighetssveriges reporter i den legendariska rockkonsertlokalen på Kaserntorget, mitt i den centrala smeten av Göteborg. Om en kort tid är det dock galen golf som ska fylla den 1 000 kvadratmeter stora lokalen. – Självklart ska vi behålla Sticky Fingers-skylten på något sätt, säger han.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.