Åhléns satsning med citykonceptet i Mall of Scandinavia är den första i ett köpcentrum och varuhuset kommer bland annat innehålla Åhléns Wellness med 300 kvadratmeter träning, yoga och running för den aktiva kvinnan, samt det senaste inom dam, herr, barn accessoarer, hem och skönhet.
– Etableringen blir ett bra tillfälle för oss att visa vart Åhléns är på väg strategiskt och sätta standarden för varuhusets framtid. Det gör vi genom att etablera vårt nya citykoncept, med det allra senaste sortiment från egna och externa varumärken, samt satsa på nya affärsområden, såsom Åhléns Wellness och vårt kafékoncept Café Å lait samt ett nytt barnkoncept, som kommer att rymma allt inom barnens värld såsom kläder, heminredning och leksaker, på samma ställe, säger Gregg Mowins, vd för Åhléns.
– Varje köpcentrum av internationell klass har ett stort varuhus och Åhléns citykoncept erbjuder besökarna en otroligt attraktiv sortimentsbredd. Åhléns prestigeetablering bidrar till vårt mål att skapa Skandinaviens nya shoppingdestination, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic på Unibail-Rodamco.
Kort fakta om Mall of Scandinavia:
• 250 butiker & restauranger
• 4 000 parkeringsplatser
• 7 minuter från Stockholm C
• IMAX-biograf
• Unikt service & restaurangutbud
• Skandinaviens största köpcentrum
• 100 000 kvadratmeter shopping
Några klara hyresgäster:
Åhléns, Top-Toy, Systembolaget, Starbucks, Kappahl, Thomas Sabo, Claire´s, Pandora, Superdry, Michael Kors, Gant, Cubus, Kicks, Bikbok, Dressman, Volt, Espresso House, Carlings, Odd Molly, Sook, O’Learys, Mango, Selected, Joe & the Juice, J. Lindeberg, Lindex, Synoptik, Jack & Jones, Björn Borg, Zócalo, Hugo Boss, Only, SF Bio.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.