Image

Väla Centrum har nöjdast köpcentrumhyresgäster

Bolag Väla Centrum har årets nöjdaste hyresgäster för köpcentrum. Det visar den årliga NKI-undersökningen Fastighetsbarometern Butik som presenteras av CFI Group, Fastighetsägarna Sverige och HUI Research.
Publicerad den 19 Oktober 2018

För elfte året i rad är Väla Centrum i Helsingborg det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 87. Niklas Blonér, centrumchef på Väla Centrum, förklarar framgången med dessa ord:

– Vi är oerhört stolta och glada över att vi behåller förstaplatsen! Det ligger ett stort engagemang och målinriktat arbete bakom att år efter år lyckas leva upp till butikshyresgästernas förväntningar. Jag tycker detta visar vikten av att aldrig vara nöjd, och att det bekräftar vår starka tro på värdet av att omsätta idéer till verklighet. Men även om målet är att ständigt utvecklas, har vår utgångspunkt alltid varit densamma - våra hyresgästers situation. För det är tillsammans med dem vi skapar levande, inspirerande centrum med kundupplevelsen i fokus.

Det sammanvägda Nöjd-Kund-Indexet för Fastighetsbarometern Butik ökar under 2018, där kundnöjdheten förbättras med tre enheter till ett betyg på 73 på en 100-gradig skala. Fastighetsbarometern Butik tangerar därmed det näst-högsta uppmätta indexet i barometerns elvaåriga historia.

– Årets resultat visar att centrumbolagen fortsätter att prestera mycket bra, och det höga indexbetyget är ett kvitto på detta. I år var det dessutom extra hård strid i toppen av barometern, med hela 6 centrum med ett NKI på 80 eller högre. Gemensamt för de centrum som ligger i topp i mätningen är att de aktivt jobbar med köpcentrumets image, marknadsföring och butiksutbud, samt att centrumledningen uppfattas som tillgängliga och affärsmässiga bland hyresgästerna, säger Magnus Johnson, projektansvarig för Fastighetsbarometern på CFI Group.

– Digitaliseringen gör att allt fler butiker ser över sitt affärskoncept. Då är det avgörande att förstå och snabbt kunna agera på butikshyresgästernas förändrade behov. Här är Fastighetsbarometern Butik ett bra verktyg för att mäta butikshyresgästernas nöjdhet för att ge fastighetsägarna kunskap om vilka områden som är viktigast att prioritera och utveckla, säger Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna Sverige.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Kommunikationschefens bästa tips: "Kultur äter strategier till frukost"

Karriär Från musikbranschen till Norrlands största fastighetsbolag. Mia Forsgren har en lång erfarenhet inom kommunikationsarbete, men snart lämnar hon den resa som hon och Diös har gjort det senaste decenniet. För Fastighetssverige berättar hon om tipsen ett växande fastighetsbolag bör ha med sig i att bygga sitt varumärke.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige