Image

Tre nya varumärken till Mölndal Galleria

Uthyrning Citycon har tecknat avtal med ytterligare tre nya varumärken till Mölndal Galleria. Danska butikskonceptet Normal, populära texmex-restaurangen Zocalo och Saga Frisör blir en del av utbudet när gallerian slår upp portarna den 27 september. För Normal blir Mölndal Galleria en av de första etableringarna i Västsverige.
Publicerad den 23 Mars 2018
Tre nya varumärken till Mölndal Galleria. Bild: Citycon
Tre nya varumärken till Mölndal Galleria.

Danska Normal, som i år gör sina första insteg i Sverige, säljer välkända varumärken till bra priser inom personlig vård, hushållsartiklar och dagligvaror, exempelvis smink, hår- och städprodukter, tvättmedel, kontorsvaror och djurmat.

– Normal är ett nytt och banbrytande butikskoncept som erbjuder våra kunder fasta, låga priser på flera tusen "normala" produkter vilket kombineras med massor av spännande produkter i flera olika kategorier. Stora delar av vårt spännande sortiment riktar sig till kvinnor som också till antalet är vår största kundgrupp, säger Carsten Hansen, Partner and Country Manager på Normal.

– Normal är unikt och vi är glada att kunna introducera konceptet i Västsverige. Det blir ett bra komplement till Mölndal Gallerias utbud av vardagsshopping, säger Jussi Vyyryläinen, uthyrningschef på Citycon.

Zocalo har sitt ursprung i Taqueriorna och gatumaten i stadsdelen Mission District i San Fransisco där det traditionella mexikanska köket möter den kaliforniska matkulturen.

– Vi kallar vår matfilosofi för Fresh Happy Mex - mexikansk mat lagad från grunden med noggrant utvalda råvaror. Vi har inga tillsatser och socker i vår mat. Och det är viktigt för oss att maten är smakrik, hälsosam och fräsch. Vi är väldigt stolta och tacksamma för att få möjligheten att öppna upp en Zocalo-restaurang i det nya köpcentrumet i Mölndal, säger Jonas Andersson, franchisetagare.

Ungefär 15 procent av gallerians utbud kommer att vara mat och dryck. Restauranger och caféer lokaliseras vid innertorgen och entréerna och blir varierat med Zocalo, Taco Bar, Max hamburgare, Rose Garden, Tony's, Espresso House, Wayne's Coffee och John Scott's nya familjekoncept.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Sparbössan växer – på egna villkor

Bolag Sparbössan är väldigt selektivt som fastighetsbolag: Fastigheterna i portföljen bör ha ett kulturhistoriskt eller arkitektoniskt värde. Så när vd Sara Östmark pratar om att bolaget är inne i en "tillväxtresa", ja, då är det tillväxt på egna villkor och i egen takt. – Det handlar om vilken typ av organisation man vill jobba i, berättar hon för Fastighetssverige.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige