Med en känsla av att sitta utomhus på en italiensk piazza har den nya restaurangen Bambino’s vuxit fram i Tolv Stockholm, under Tele 2 Arena. Bambino’s är ett restaurangkoncept där både maten och drycken är ett möte mellan Italien och USA under 1950-talet, när stadsdelar som Little Italy i New York och North End i Boston växte fram.
Menyn består av klassisk italiensk mat med en amerikansk touch. Tanken bakom menyn är att sällskapen tar in flera smårätter eller större rätter på gemensamma fat för att tillsammans dela på maten, precis som under en familjemiddag i Italien.
– Som första franchisetagare att öppna Bambino’s har resan från idé till färdig restaurang varit enormt spännande. Det har landat i ett stilfullt italienskt matkoncept som är tänkt att attrahera gäster med ledorden hemtrevnad och värme för att alla ska känna av den familjära stämningen, säger Henrik Hermansson, franchisetagare från Local Market Group som driver ett flertal restauranger runt om i Stockholm.
De italienska influenserna presenteras på ett lekfullt och inspirerande sätt, både på tallriken och i lokalens design. Bambino’s erbjuder en unik och lustfylld miljö där familj och vänner kan mötas och umgås.
Namnet Bambino’s kommer från den legendariske baseballspelaren Babe Ruth, även kallad ”The Great Bambino”. Ruths smeknamn har inspirerat restaurangens unika miljö med sin känsla av att vi alla är stora barn som kan leka och ha kul.
O’Learys Trademark som är franchisegivare till Bambino’s tror starkt på det nya konceptet och tycker att Tolv Stockholm, som kombinerar mat och nöje, är den perfekta platsen för lanseringen av Bambino’s. De ser även stora expansionsmöjligheter för fler restauranger runt om i Sverige och världen.
– O’Learys Trademark som är koncept- och varumärkesägare även till O’Learys och Boston Grill har fått flera förfrågningar genom åren kring att erbjuda marknaden, franchisetagare och fastighetsägare ett intressant italienskt koncept, säger Wilhelm Vintilescu, vd på O’Learys Trademark.
Italiensk mat har länge varit eftertraktat och växer stadigt i hela världen. Att vi nu kan erbjuda ett starkt koncept med italiensk mat som grund, men addera spännande inredning och dessutom erbjuda ett härligt sätt att umgås på till familjer är något vi tror starkt på.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Efter dubbla storförsäljningar slår AMF Fastigheter till med ett miljardförvärv i Stockholm när man köper Göta ark på Södermalm av Balder. AMF Fastigheters transaktionschef Fredrik Ronvall berättar för Fastighetssverige om planerna för den förvärvade fastigheten, hur man vill fortsätta växa och var man tittar efter nya förvärv samt om möjligheterna till expansion utanför Stockholm.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.