Annika Bagges ansvarsområde kommer att vara att driva och leda ett enhetligt marknadskommunikationsarbete och Riksbyggens varumärke framåt.
Annika Bagge har lång erfarenhet av marknadskommunikation och att driva varumärke, varav 14 år i ledande befattning, närmast kommer hon från Telia som mediechef. Hon tillträder sin nya roll den 1 december.
– Vi är mycket glada över rekryteringen. Annika har en bred kompetens både när det gäller business-to-business och när det gäller marknadsföring direkt till konsumenter. Riksbyggen befinner sig i en stark tillväxtfas och vi ser ett behov av förstärka marknadsfunktionerna för att öka kundfokus och att stärka varumärket, säger Britta von Schoultz, kommunikationschef på Riksbyggen.
– Det som framförallt lockar mig är att Riksbyggen är ett stabilt och framgångsrikt företag i en spännande bransch i stark utveckling. Det ska bli oerhört inspirerande att få bidra med alla mina erfarenheter i en för min del ny bransch, säger Annika Bagge.
Fastighetsmarknadsdagen Jönköping När Tommy Fritz, vd för Tosito, äntrar scenen på Fastighetsmarknadsdagen i Jönköping så pratar han, bland annat, om hur han ser på, just, den lokala bostadsmarknaden. Det finns också en tickande bomb som stavas "bostadsbristen i Göteborg", med stark arbetskraftsinvandring och alltför få byggstarter. Hur tacklar branschen detta? – Vi bygger antingen för mycket eller för lite, säger Tosito-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.