Image

Moods omsättning fortsätter uppåt

Handel Mood Stockholm fortsätter att öka sin omsättning. Och efter sommaren kan vi förvänta oss ett nytt matkoncept, avslöjar marknadsområdeschef Annika Ljungberg för Fastighetssverige. – Det är en svensk aktör som erbjuder smakrika sallader med fokus på ekologiskt och närproducerat, säger hon.
Publicerad den 2 Juni 2016
Annika Ljungberg. Bild: AMF Fastigheter
Annika Ljungberg.

Tack vare handelsplatsens koncept ökade omsättningen under april med hela 19 procent jämfört med samma period förra året. En butiksmix av starka varumärken som tilltalar kunderna är en del av framgången.

– Den ökade omsättningen beror till stor del på att vi har valt butiker inom liknande kategorier, till exempel inom design, barnmode och tillbehör och även skönhet. Butikerna lyfter varandra vilket ligger till grund för det positiva resultatet. Vi är väldigt stolta över att Mood Stockholm idag har en stor efterfrågan från starka varumärken som vill etablera sig hos oss, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef för Mood Stockholm.

Mood Stockholm har sedan öppningen i mars 2012 snabbt kommit att bli en av citys naturliga träffpunkter för stockholmare och turister. Här står den totala upplevelsen för alla sinnen i centrum. I den urbana och levande miljön kan besökare uppleva, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets timmar. Fastigheten som inhyser Mood Stockholm ägs av AMF Fastigheter.

Hur ser det ut framöver? Kan vi förvänta oss ytterligare nyetableringar under sommaren, hösten?

– Vi tittar alltid på hur vi kan vidareutveckla handelsplatsen på bästa sätt för att skapa en upplevelse för mat- och modeintresserade. Efter sommaren välkomnar vi till exempel ett nytt matkoncept. Det är en svensk aktör som erbjuder smakrika sallader och med fokus på ekologiskt och närproducerat, nyttigt och gott. Det passar den medvetna besökaren i Mood Stockholm, säger Annika Ljungberg.

Finns det någon ny kategori som ni har planer att satsa på?

– Den ökade omsättningen beror till stor del på att vi har klustrat butiker inom liknande kategorier, till exempel inom design, barnmode och tillbehör och även skönhet. Butikerna lyfter varandra vilket ligger till grund för det positiva resultatet. Det vi tittar på nu som ytterligare skulle bredda vårt utbud är underkläder.

Finns det några lediga lokaler i dag i Mood Stockholm?

– I dagsläget finns det inga lediga lokaler i Mood Stockholm. Vi är väldigt stolta över att Mood Stockholm idag har en stor efterfrågan från starka varumärken som vill etablera sig hos oss. Men inom de närmaste åren kommer vi att utveckla hela kvarteret och låta handelsplatsen brokiga identitet växa ut i omkringligande gator och fastigheter. Vi har som ambition att kvarteren runt Mood ska bli en nyskapande och pulserande plats i Stockholm city. I det arbetet kommer såväl mode, matutbud och sociala platser att vara en mycket viktig pusselbit.

- Henrik Ekberg
henrik@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

I spåkulan: Så blir transaktionsmarknaden 2025

Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige