Tack vare handelsplatsens koncept ökade omsättningen under april med hela 19 procent jämfört med samma period förra året. En butiksmix av starka varumärken som tilltalar kunderna är en del av framgången.
– Den ökade omsättningen beror till stor del på att vi har valt butiker inom liknande kategorier, till exempel inom design, barnmode och tillbehör och även skönhet. Butikerna lyfter varandra vilket ligger till grund för det positiva resultatet. Vi är väldigt stolta över att Mood Stockholm idag har en stor efterfrågan från starka varumärken som vill etablera sig hos oss, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef för Mood Stockholm.
Mood Stockholm har sedan öppningen i mars 2012 snabbt kommit att bli en av citys naturliga träffpunkter för stockholmare och turister. Här står den totala upplevelsen för alla sinnen i centrum. I den urbana och levande miljön kan besökare uppleva, shoppa, umgås och arbeta under en stor del av dygnets timmar. Fastigheten som inhyser Mood Stockholm ägs av AMF Fastigheter.
Hur ser det ut framöver? Kan vi förvänta oss ytterligare nyetableringar under sommaren, hösten?
– Vi tittar alltid på hur vi kan vidareutveckla handelsplatsen på bästa sätt för att skapa en upplevelse för mat- och modeintresserade. Efter sommaren välkomnar vi till exempel ett nytt matkoncept. Det är en svensk aktör som erbjuder smakrika sallader och med fokus på ekologiskt och närproducerat, nyttigt och gott. Det passar den medvetna besökaren i Mood Stockholm, säger Annika Ljungberg.
Finns det någon ny kategori som ni har planer att satsa på?
– Den ökade omsättningen beror till stor del på att vi har klustrat butiker inom liknande kategorier, till exempel inom design, barnmode och tillbehör och även skönhet. Butikerna lyfter varandra vilket ligger till grund för det positiva resultatet. Det vi tittar på nu som ytterligare skulle bredda vårt utbud är underkläder.
Finns det några lediga lokaler i dag i Mood Stockholm?
– I dagsläget finns det inga lediga lokaler i Mood Stockholm. Vi är väldigt stolta över att Mood Stockholm idag har en stor efterfrågan från starka varumärken som vill etablera sig hos oss. Men inom de närmaste åren kommer vi att utveckla hela kvarteret och låta handelsplatsen brokiga identitet växa ut i omkringligande gator och fastigheter. Vi har som ambition att kvarteren runt Mood ska bli en nyskapande och pulserande plats i Stockholm city. I det arbetet kommer såväl mode, matutbud och sociala platser att vara en mycket viktig pusselbit.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.