H&M Home lanserades i februari 2009 och säljs på utvalda marknader genom distanshandel, katalog samt i utvalda H&M-butiker. De fem svenska butiker som idag erbjuder inredningskonceptet är H&M på Drottninggatan 56 i Stockholm, Kungens Kurva i Stockholm, Hornstull i centrala Stockholm samt på H&M i Norrköping city och i Tanum Shoppingcenter.
I vår öppnar de första butikerna i södra Sverige - på Gustav Adolfs Torg i Malmö och i Center Syd i Löddeköpinge. För att möjliggöra tillägget av sortimentet växer butikerna med 250 respektive 600 kvadratmeter.
H&M Home innehåller textilier för hemmets alla rum samt hårda produkter som ljusstakar, vaser och tallrikar. Inredningskonceptet följer H&M:s affärsidé med mode och kvalitet till bästa pris.
Butiken i Center Syd i Löddeköpinge får dessutom modekonceptet Divided, ett sortiment som speglar en ung stil och de senaste trenderna.
- Vi är väldigt glada att kunna erbjuda våra kunder i Löddeköpinge och Malmö ett ännu större utbud av mode för hela familjen och hemmet. Det känns jättespännande att fortsätta växa med H&M Home och att vi under våren 2015 kan addera sortimentet på två orter i södra Sverige. H&M Home förenar inredning och mode med ett brett och varierat sortiment av textilier och inredningsdetaljer till hemmet, säger Martino Pessina, landschef på H&M Sverige.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.