Digitalakademin grundades av Google i samarbete med Almi hösten 2015 och är ett kostnadsfritt utbildningsprogram som innefattar onlinekurser och utbildningsevent. Sedan starten har man utbildat över 23 000 personer i Sverige.
Den 3 maj öppnar Digitalakademin sin första fysiska utbildningslokal i centrala Stockholm för att kunna erbjuda fler möjligheten att öka sina digitala kunskaper. Satsningen sker i samarbete med Stockholms stad, Almi och Arbetsförmedlingen.
– Jobben inom den digitala sektorn förväntas att fördubblas till 2030, med förändrade kompetenskrav som följd. Tillsammans med våra samarbetspartners skapar vi därmed detta koncept för att rusta Sverige för morgondagen, säger Anna Wikland, Sverigechef, Google.
Målet är att under en sexmånadersperiod utbilda 10 000 stockholmare inom Digitalakademin. Alla är välkomna, men fokus kommer att ligga på företagare, studenter och arbetssökande. De kurser som erbjuds fokuserar på digital marknadsföring och affärsutveckling, digitala vardagskunskaper samt digital innovation.
– Det är väldigt spännande att Googles Digitalakademin nu väljer att öppna en utbildnings- och mötesplats mitt i Mood-kvarteret. Ett fint kvitto på att vi skapar platser där människor vill vara, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av CDVI
Presenteras av Aros Kapital
Presenteras av Brandskyddsföreningen
Transaktioner Hur blir transaktionsåret 2025, vilka faktorer kommer ha störst påverkan för dess utvecklingen, vilka segment blir heta respektive kalla och vilken roll kommer utländska aktörer spela på den svenska transaktionsmarknaden? En panel bestående av Erik Nyman, JLL, Peter Wiman, EY, Maryrose David, Savills, och Adam Tyrcha, Newsec, ger sin bild av transaktionsåret som står för dörren.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.