– Alla platser har ett varumärke. Man kan säga att varumärket är summan av alla känslor och uppfattningar kring platsen. Det nya platsvarumärket som lanserades innan sommaren blir en ledstjärna och verktyg när man fortsätter att utveckla och kommunicera kring Kungälv, säger Anna Andersson, projektledare från Forsen.
Bakom satsningen står den lokala näringslivsorganisationen Kungälv Marstrand Näringsliv, lokala fastighetsägare, Fastighetsägarna GFR, Kungälvsbostäder, Bokab, Kungälv Energi och Kungälvs kommun.
– Vi är mycket nöjda med Annas insats som projektledare. Hon är målinriktad och får olika grupper att samverka och enas vilket varit en förutsättning i arbetet som utförts. Utan samverkan och en väl planerad kommunikation så hade vi aldrig stått där vi är idag, säger Roger Boström, ordförande i Kungälv Marstrand Näringsliv som varit projektägare.
Anna Andersson är projektledare med kommunikationsbakgrund och stationerad i Göteborg. Det senaste året har hon bland annat ansvarat för framtagandet av just platsvarumärket men hon har också varit projektledare för Kungälvs satsning mot Årets Stadskärna.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Slättö, har genom logistik- och industri-teamet Evolv, gjort sina första förvärv inom lättindustri i den nyetablerade fonden Slättö Value Add III. Lars Axelsson, vd för Evolv, berättar för Fastighetssverige om premiärförvärven och hur man vill fortsätta växa samt hur han ser på framtiden och konkurrensen inom lättindustrisegmentet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.