Image

Forsen dubbelt prisat på GPTW-galan

Bolag Forsen hamnade högt på listan över Sveriges bästa arbetsplatser och prisades dessutom för sitt employer branding-arbete på Great Places to Work-galan.
Publicerad den 31 Mars 2017
Cajsa Lindgårdh (marknad), Kenneth Eriksson (gruppchef och projektledare) och Caroline Redare (HR) på GPTW-galan. Bild: Forsen
Cajsa Lindgårdh (marknad), Kenneth Eriksson (gruppchef och projektledare) och Caroline Redare (HR) på GPTW-galan.

Forsen utnämndes till Sveriges elfte bästa arbetsplats när årets vinnare korades av Great Place to Work Institute.

– Vi är oerhört stolta över att vara med på den här prestigefyllda listan. Det betyder att vi har en unik arbetsplatskultur, att våra medarbetare trivs och att vår HR-strategi är helt rätt. Vi har 50 procent kvinnor i både styrelse och ledningsgrupp vilket tydligt visar på en av våra framgångsfaktorer – mångfald. Olika människor med olika värderingar, synsätt och sätt att lösa problem, säger Bengt Johansson, vd för Forsen.

– I en högkonjunktur och en bransch där personalomsättningen är hög, kommer utmärkelsen bidra till att både behålla och attrahera nya medarbetare. Vi har tre heltidsanställda HR-specialister på 170 medarbetare. Det lönar sig, säger Caroline Redare, HR-chef.

Det var inte det enda pris Forsen tog med sig från galan. Bolaget prisades även för sitt employer branding-arbet: Sharing the pride.

– Jag är oerhört stolt över utmärkelsen. Motiveringen lyfter fram en av våra framgångsfaktorer - det goda samarbetet mellan HR och marknad. Vi är stolta över att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi visa upp, säger Cajsa Lindgårdh, marknadsansvarig, Forsen.

– Utöver att skapa intresse för Forsen externt, är det minst lika viktigt att bygga stolthet internt. Sharing the pride handlar ju primärt om att lyfta fram våra medarbetare för att skapa engagemang, säger Caroline Redare, HR-chef, Forsen.

Juryns motivering:

”Forsen har genom sitt goda samarbete mellan HR och Marknad lyckats ta sitt employer branding-arbete till nya höjder. Med en strategisk insats har de lyft stämningen både internt och externt och med nytänkande "utanför lådan" har de skapat stor trafik i sina digitala kanaler.”

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Liia Nõu: "Man vet aldrig hur framtiden kommer att se ut"

Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige