Bovision grundades i Kalmar 1994 och bovision.se lanserades 1996.
Bovision gjorde nyligen en lyckad nyemission som inbringade strax över fem miljoner kronor. Under hösten planeras en satsning och ännu en nyemission, denna riktad mot mäklarna.
- Vi tror att det behövs en till stark bostadsajt på den svenska marknaden. Vi känner oss rustade för att ta den positionen och skulle gärna vilja ha fler mäklare med på den resan, säger Peter Rydås, vd för Bovision.
I samband med satsningarna kommer även den operativa ledningen och styrelsen att förstärkas.
– Det är nu dags att växla upp hela organisationen efter några års vacuum i skuggan av Hemnetaffären, säger Peter Rydås.
Bovision kommer fortsätta sin satsning på digital utveckling, där hemsidan och den mobila versionen av hemsidan ständigt kommer att göras bättre. Andra nyheter under hösten är lanseringen en helautomatiserad integration mot social medier samt att objekt kommer att kunna visas i 3D, direkt på sajten.
Nyemissionen görs tillsammans med Funded By Me och hela den nya satsningen kommer att presenteras vid möten under oktober månad där samtliga registrerade fastighetsmäklare har fått en inbjudan.
Presenteras av Pattern Geographic
Presenteras av WeOffice
Uthyrning Den lokala aktören ökar på med nya ytor, efterfrågan är så stor att ytterligare kvadratmeter behövs i centrala Göteborg. Vd:n Daniel Carlsson berättar mer om bakgrunden till satsningen, svårigheterna som påverkat konkurrenterna och den förändrade efterfrågan de ser.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.