När Sato uppdaterar sin uppförandekod står hållbarhet och öppenhet i fokus. För att verkligen se till att öppenheten efterlevs tar man det oortodoxa steget och inför en kanal för visselblåsare.
– Vi värdesätter öppenhet och ärlighet. Vi vill veta om det finns områden i vår verksamhet där vår uppförandekod inte efterlevs. Därför har vi öppnat den här kanalen för visselblåsare, förklarar Satos vd Saku Sipola.
Balderbolaget har även tagit beslutet att sluta ge sina anställda presenter vid jul och födelsedagar som en del i det hållbara arbetet.
– Vi kommer att fortsätta donera till välgörenhet, säger Sipola.
– Hållbarhet är mer än en trend. Det måste vara en naturlig del av affärsverksamheten. Vi har uppdaterat vår uppförandekod tillsammans med vår personal. Att efterleva lagstiftningen och att ha en hållbar och etisk approach är hörnstenar i vår affärsidé och vår framgång, fortsätter han.
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Quandify
Presenteras av Fastighetsägarna Service
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Pandox vd, Liia Nõu, gjorde vid presentationen av senaste kvartalsrapporten klart att man letar efter förvärv, främst inom de tre starka marknader man redan går bäst i: Storbritannien, Norden och Tyskland. – Det senaste förvärvet hade en sjuprocentig yield så det är det vi siktar på, säger Pandox-vd:n.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.