– Att skapa en roll som fokuserar på nya affärer stärker Atrium Ljungbergs förmåga att använda digital teknik för att förädla och skapa nya, efterfrågade erbjudanden. "Tjänstefiering" är ett nyckelbegrepp och fokus ligger på att skapa ett digitalt lager på en fysisk plats som kan vara allt från en enskild fastighet till ett område eller en stad, säger Linus Kjellberg, affärsområdeschef för affärsutveckling på Atrium Ljungberg.
Julie Améen har ett gediget förflutet inom IT och digital transformation, bland annat från Microsoft och senast från bolaget CGI där hon ansvarat för digital transformation av myndigheter, organisationer och städer.
– Att få jobba med smarta och digitala stadsinnovationer där människan står i centrum är någonting jag brinner för. Fastighetsbranschen har en stor möjlighet att vara en ledande aktör i utvecklingen av smart stadsliv och där har Atrium Ljungberg tagit stafettpinnen, säger Julie Améen. Jag ser fram emot att, i samverkan med andra, hitta nya smarta digitala tjänster som skapar värde för de som lever, arbetar och vistas i våra städer. Tekniken behöver följa människan, inte tvärtom.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Bolag Liten milstolpe passerad i bolagets ägande.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.