Marika Ogrelius kommer närmast från tjänsten som marknadschef på HSB Göteborg, där hon under drygt ett decennium på olika sätt sysslat med medlems- och marknadskommunikation. Där har hon dessutom arbetat med kommunikations- och varumärkesfrågor ur ett ledningsperspektiv.
Marika Ogrelius är utbildad på IHR (Institutet för Högre Reklamutbildning) och har sedan 2005 varit HSB:s representant i en rad olika konsortier.
Älvstranden Utvecklings vd Lena Andersson ser det som en viktig anledning till valet av ny kommunikationschef.
- Marikas erfarenhet från ”andra sidan” är oerhört viktig för oss och vår uppgift. Hon kan bära in byggherrarnas perspektiv eftersom hon har insikt i deras affärstänkande och specifika utmaningar. För att klara alla stora projekt längs älven krävs ett omfattande samarbete vilket bygger på ömsesidig förståelse. Där kan Marika bidra med sina erfarenheter, säger Lena Andersson.
Det är mycket stora uppgifter som väntar Göteborg under kommande decennier. Frihamnen, Ringön, Norra Masthugget, Skeppsbron, Centralenområdet och Gullbergsvass är de delar av city som ska stadsutvecklas enligt visionen ”hela staden, möta vattnet och stärka kärnan”.
- Nu går vi från ord om att bygga inkluderande, grönt och dynamiskt till reell handling. Från vision till verklighet. Programarbetet är helt unikt eftersom det berör hela centrala Göteborg och vår kommunikation får en viktig roll på många olika plan, säger Marika Ogrelius.
Presenteras av WeOffice
Presenteras av Pattern Geographic
Ekonomi/Finansiering Det är omöjligt att spå om framtiden, men vi kan se på krafterna som påverkar utveckling, säger Partner och Associate Director på Boston Consulting Group, Tim Figures, när han intar scenen på Pandox Hotel Market Day. Han delar den insikter som företagsledare, investerare och fastighetsbolag bör ta hänsyn till.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.