Image
Hotel Katajanokka i Helsingfors och Daniel Stenbäck.

"Visar att vi menar allvar med vår satsning i Finland"

Bolag Strawberry fortsätter sin expansion i Finland. Nu står det klart att bolaget tar över anrika Hotel Katajanokka på Skatudden i Helsingfors – och etablerar Clarion Collection på den finländska marknaden. Strawberrys etableringschef Daniel Stenbäck berättar för Fastighetssverige om betydelsen av att lansera Clarion Collection i Finland, om Helsingfors som hotellstad och om hur den finländska hotellmarknaden står sig kontra den svenska.


Erik Möller, Head of Hotels på Slättö, och Daniel Stenbäck, Chief Development Officer på Strawberry. Obs. Bilden är ett montage.

Så ska Slättö och Strawberrys nya hotellsatsning utvecklas

Bolag En ny svensk hotellkedja är på väg att se dagens ljus när Slättö och Strawberry gör en gemensam satsning. Erik Möller, Head of Hotels på Slättö, och Daniel Stenbäck, Chief Development Officer på Strawberry, berättar för Fastighetssverige om satsningen, vilken lucka i marknaden man ser sig fylla, vilka fastigheter som ska ingå i expansionen och hur ägarbilden kommer se ut.


Daniel Stenbäck.

Han ska leda Stordalens fastighetsbolag

Karriär Koncernen omstrukturerar för att samordna hanteringen av hotellfastigheterna.


"Petter investerar medvetet mer än vad vi tjänar"

Transaktioner Nordic Choice Hotels fortsätter sin expansiva fas med att köpa fler hotell i Göteborg. ”Vi valde att köpa två när vi ändå höll på”, säger Daniel Stenbäck CDO i koncernen.

Petter Stordalen expanderar i Göteborg

Transaktioner Petter Stordalens hotellkoncern Nordic Choice Hotels fortsätter sin expansion i Göteborg genom att köpa Hotel Mektagonen och Clarion Collection Hotel Odin.


Lyckad start för posthotellet i Göteborg

Bolag Clarion Hotel Post i Göteborg öppnar om sex veckor. Redan nu har bokningsmålet om 100 miljoner kronor före öppningen överträffats.


Posthotellet lockar med virtuella kontor

Uthyrning Det kommande lyxhotellet i Centralposthuset i Göteborg siktar på att bli en mötesplats för företagare i Göteborg.
Nu lockar hotellet med ett så kallat post office-koncept – ett ”virtuellt kontor” med en månadskostnad som helt och hållet används som betalningsmedel på hotellet.