Image

Välkända varumärken till Diös pop up-koncept

Handel I början av juni öppnades det moderna paketombudet PickPackPost upp i Kärnan galleria i centrala Östersund. I samband med PickPackPost etablering i stan, lanserades underkonceptet PopUp Market, en plats där företag erbjuds tillfälliga etableringar under en tidsbegränsad period. Nu fylls Popup-ytorna med välkända varumärken som NA-KD, Dry Lake och Rut & Circle från retailbolaget Nordic Retails & Sports (NRS). Premiär beräknas i PickPackPost lokaler på Kyrkgatan 7 augusti.


Stora Retaildagen
Andreas Eriksson och Malin Runberg berättar om Diös omställningsarbete i norrländska gallerior.

Stora Retaildagen – så ställer Diös om galleriorna

Stora Retaildagen Handeln transformeras, som bekant, och ägare av handelsplatser och köpcentrum måste hänga med, helst leda utvecklingen. Diös äger ett flertal citygallerior i norrländska städer – hur gör de för att utveckla galleriorna i det rådande marknadsläget?


Ny affärschef för Diös i Östersund/Åre

Bolag Den 1 september tillträder Johan Fryksborn som ny affärschef för Diös i Östersund/Åre. Han har tidigare jobbat som uthyrare i bolaget och kommer från och med nu, genom fortsatt fokus på stadsutveckling, leda teamen i Östersund/Åre. Tidigare affärschef Malin Runberg går in i en ny central roll som strateg inom stadsutveckling.